Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 15 in /home/sitehomesaffron/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 990
قیمت زعفران ایران در کشور های اروپایی - زعفران ایران

قیمت زعفران ایران در کشور های اروپایی

زعفران چگونه گیاهی است؟ قیمت زعفران ایرانی چقدر است؟ بهترین مرکز خرید زعفران در ایران کدام شهر است؟ قیمت زعفران به دلار چقدر است؟. زعفران گیاهی است از تیره زنبقیان، سرده زعفران که خواص زیادی از قبیل دارویی و رنگ غذایی دارد. زعفران از جمله محصولات مهم نباتات است و به دلیل اهمیت اقتصادی آن، طلای سرخ نام گذاری شده است. ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیاست و شهرستان تربت حیدریه با تولید سالانه 50 پوشال زعفران به عنوان پایتخت زعفران شناخته شده است. اما مرکز اصلی خرید زعفران با کیفیت ایرانی در شهر قائنات قرار دارد.

قیمت زعفران ایران در کشور های اروپایی

جایگاه زعفران ایران در بین تولید کنندگان خارجی

جایگاه زعفران ایران در بین تولید کنندگان خارجی

جایگاه زعفران ایران در بین تولید کنندگان خارجی اول است. ایران به دلیل دارا بودن تنوع آب و هوایی، بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن از جمله زعفران دارای کیفیت عالی می باشد، این محصول به دلیل مصارف خوراکی و دارویی فراوان مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار دارد، ایران در تولید این محصول نه تنها مزیت نسبی بلکه از مزیت مطلق هم برخوردار می شود. طی ده سال اخیر، میزان تولید زعفران ایران رشد قابل توجهی داشته که بخش گسترده ای از این تولیدات صادر می شود. 

قیمت زعفران درجه یک ایرانی در کشور های خارجی

قیمت زعفران درجه یک ایرانی در کشور های خارجی

یکی از اصلی ترین واحد های زعفران مثقال نام دارد. و هر مثقال 4.6 گرم است. بنابراین قیمت زعفران یک گرمی طبیعتا کمتر از قیمت زعفران مثقالی است، و به طور حدودی قیمت یک گرم زعفران ایرانی پاییز 97 در بازار تهران حدود 10000 تومان تا 16000 تومان است. هر کیلو زعفران معادل 217 مثقال است، قیمت هر کیلو زعفران صادراتی در سال 2019 کمی افزایش داشته ولی نوسانات زیادی نداشته است. قیمت زعفران کیلویی در بازار جهانی و کشور های مختلف بین 1000 تا 1500 دلار بوده است. 

3 مورد از ویژگی های بارز زعفران ایرانی

3 مورد از ویژگی های بارز زعفران ایرانی

زعفران ایرانی از بهترین زعفران های جهان است. و دارای ویژگی های خاص و فراوانی می باشد. چند مورد از ویژگی های بارز زعفران ایرانی شامل: قلم درشت بودن زعفران، تماما قرمز بودن آن، ضخیم و درشت بودن رشته های زعفران، قدرت و رنگ دهی بالای زعفران، عطر و بوی بی نظیر زعفران می باشد. 

خریدار زعفران درجه یک ایرانی در خارج از کشور

خریدار زعفران درجه یک ایرانی در خارج از کشور

خریدار زعفران درجه یک ایرانی در خارج از کشور، کشور های اروپایی و آسیایی هستند. در سال گذشته بیش از 203 تن زعفران از ایران صادر شده است. و بزرگترین خریدار زعفران درجه یک ایران، امارات متحده عربی و اسپانیا هستند که متاسفانه بخش عمده خریداری شده از سوی اسپانیا و امارات به نام خود این کشور ها و با بسته بندی شرکت های داخلی این کشور ها در بازار جهانی عرضه می شود. به طوری که از 8 میلیارد دلار رقم معاملات جهانی زعفران در سال گذشته، تنها 400 میلیون دلار نصیب ایران شده است. زیرا عمده زعفران ایران به صورت فله ای صادرات می شود و کشور های خریدار زعفران ایران را بسته بندی و در بازار عرضه ی کنند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما